Blog

Blog

Maak de stap van werken voor iedereen naar werken voor je ideale klant
Weet jij wie het probleem of het verlangen heeft dat jij op kunt lossen? Wie jouw ideale klant is? Ja? Mooi zo. Nog niet? Dan is er werk aan de winkel. Want hoe beter je dat weet, hoe beter jij jezelf in de markt kunt zetten en je product of dienst kunt afstemmen...
De ervaring leert | Loes Arentsen over haar klantervaring
Ook als ondernemer hebben we klantervaringen. Zowel zakelijk als privé. Niet elke klantervaring doet iets met je. Maar van de uitschieters kunnen we allemaal iets leren. Waar werd je enthousiast van? Hoe kon jouw leverancier je verrassen? Of waarom zet je ergens...
5 veel gemaakte fouten bij het bepalen van je kernwaarden
Je kernwaarden. Als ze écht kloppen vormen ze een waardevol kompas bij de verschillende keuzes die je met jouw bedrijf moet maken. Of het nu gaat om een uitbreiding van je dienstverlening, het schrijven van een nieuw blog, het maken van een advertentie of het...
Potentiële klanten haken af op jouw boodschap. Geluksvogel!
Ja, je leest het goed. Jouw potentiële klanten haken af op jouw boodschap en dan heb je geluk? Klinkt niet zo logisch. Toch is het zo. Tenminste, als je een échte boodschap hebt. Als jouw boodschap heel duidelijk en onderscheidend is. Als ze afhaken op het...
Weg met die grijze muis. Trek klanten aan met jouw eigen geluid
Jij wilt toch ook geen grijze muis zijn? Zo eentje die opgaat in de menigte? Die je een uur na een gesprek op een netwerkborrel alweer bent vergeten? Gewoon omdat de boodschap, het verhaal, het beeld niet blijven hangen. Of zo’n social media kanaal dat lijkt op...
Wijs je klant de weg
Daar sta je dan. In een megagroot waterpark in Italië. Aan beide zijden staat een stuiterende jongen. De zon brandt op je lijf en je sleurt een paar grote zwembanden mee. Het vooruitzicht van het verkoelende water lonkt. Alleen hoe kom je nu bij de juiste ingang...
Kernwaarden bepalen? Waarom zou je
Bepaal je kernwaarden. Je hoort het vast vaker voorbij komen. En ook ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Maar weet je eigenlijk ook waarom je dit moet doen? En de volgende stap, hoe je dit moet doen? Niet? Lees dan vooral verder. Kernwaarden bepalen? Nou, dat is...
Zelf de klantreis in kaart brengen? Start met deze drie vragen
Ja? Heb je besloten om zelf de klantreis in kaart te gaan brengen? Wat een mooie stap! Als je voor het eerst aan de slag gaat met het maken van een klantreis is het verstandig om te starten met een klein deel. Dat maakt het behapbaar en overzichtelijk. Begin met...
Een klantreis. Wat is dat eigenlijk?
Klantreis, customer journey, klinkt als het zoveelste trendy marketingwoord. Gebakken lucht. Leuk voor de bedrijven met enorme marketingafdelingen en dito budgetten. Maar is dat ook zo? Weet je eigenlijk wat het inhoudt? En hoe het je helpt om je klanten aan te...