Blog

Blog

Wil je je op meer dan één doelgroep richten? Zo pak je dat aan
Je moet je nooit op meer dan één doelgroep richten, maar gewoon bij één doelgroep houden. Dit heb je vast wel vaker gehoord. En het is ook een goed advies. Het levert je meer focus, een gerichte besteding van je kostbare tijd en budgetten én duidelijke communicatie...
Meer uit je bestaande klanten halen. Kleine moeite, groot plezier.
Herkenbaar? Dat bijna-te-mooi-om-waar-te-zijn aanbod van die telecomprovider waar jij al jaren lid bent. Een aanbod dat alleen voor nieuwe klanten geldt. Jij, als jarenlange trouwe klant, blijft gewoon hetzelfde betalen. Bewust of onbewust is dit wat veel...
De basisbeginselen voor een tevreden klant
Een tevreden klant. Daar doe je het uiteindelijk allemaal voor. Zo een die bijna huppelend de deur uit gaat. Een klant die, aan iedereen die het maar wil horen, vertelt hoe goed jouw bedrijf hem heeft geholpen. Zulke klanten willen we allemaal wel. De andere kant...
5 redenen om je als zakelijk dienstverlener in de klantreis te verdiepen
Wat is de reden dat grote organisaties als KLM, NS, banken, verzekeraars en grote organisaties uitgebreid onderzoek laten doen naar de klantervaring en klantreis? Waarom laten deze grote organisaties zelfs hele customer experience afdelingen optuigen? En wat kun...
Keuzes maken moeilijk? Niet met een sterke basis.
Elke dag maak je een heleboel keuzes voor je bedrijf. Maar waar zijn die keuzes op gebaseerd? Op je onderbuik gevoel of op de wereld om je heen? Op wat anderen je vertellen of van je verwachten? Op wat je anderen ziet doen, of wat je zelf altijd al zo deed? Dat...
Mooi of passend? Hoe jouw kernwaarden je helpen in de discussie over branding.
Of het nu gaat om een nieuw logo, nieuwe website of een volledige huisstijl. Net als je de knoop hebt doorgehakt komt daar weer een opmerking “Ik vind het niet zo mooi.”. En dat maakt je weer aan het twijfelen. Twijfelen over de keuzes die je eerder hebt gemaakt....
Vijf vragen die je helpen om je in je klant te verplaatsen
Verplaats jij je wel eens in je klant? Maar dan ook écht? De beste manier om dat te doen is door met je klant in gesprek te gaan en hem of haar het hemd van het lijf te vragen, door ze te interviewen. Vind je dit lastig of heb je de tijd er niet voor (over)? Dan...