fbpx

Customer Journey

De customer journey ofwel klantreis. Je hebt het al talloze keren voorbij zien komen en bent inmiddels nieuwsgierig naar het hoe en wat. Wat is het eigenlijk? En hoe helpt het in kaart brengen van de klantreis jouw organisatie? 

Vraag jij je dit af? Of weet je gewoon niet zo goed waar je moet beginnen? Dan is deze customer journey workshop zeker aan te raden. 

Customer Journey? Wat is dat dan precies? 

De customer journey (of klantreis) beschrijft de fasen die een klant doorloopt vanaf het ontstaan van zijn behoefte tot en met het moment van afscheid.

Elk van deze fases bekijk je door de ogen van jouw klant. En je brengt dan in kaart:

  • Wat er bij jouw klant gebeurt
  • Welke emoties jouw klant daarbij ervaart
  • Welke kanalen de klant gebruikt of wil gebruiken
  • En wat jij op dat moment doet

 

Waarom wil je de customer journey in kaart brengen? 

Als je weet welke stappen jouw klant zet. Als je weet wat hij daarbij ervaart, denkt en voelt. Dan geeft dat heel veel concrete aanknopingspunten voor verbeteringen in jouw bedrijf. Verbeteringen die voordelig zijn voor jouw bedrijf én de tevredenheid van jouw klant een boost geven.

Merk je bijvoorbeeld dat

  • Jouw website een lage conversie heeft, dus wel veel bezoekers, maar weinig verkopen of kennismakingsafspraken?
  • Er weinig respons komt op jouw blogs, video’s en social media posts?
  • De afdeling customer service in jullie ogen veel onnodige vragen of klachten krijgt?
  • Klanten vaak maar één keer bij je kopen?

Dan kun je hier tijdens een customer journey workshop gericht mee aan de slag.

 

De eerste stap naar een betere klantreis? 

Elke incompany training is maatwerk. Zodat we zeker weten dat jullie gericht aan de slag gaan én resultaat boeken. 

Twijfel je nog? Of heb je vragen? Stuur me gerust een mail of laat hieronder een terugbel verzoek achter. 
Ik denk graag even met je mee. 

Wil je meer weten over de mogelijkheden van een incompany Customer Journey training?

2 + 13 =

Na afloop van de customer journey training 

  • Staan alle neuzen van de deelnemers dezelfde kant op: namelijk die van jouw klant.
  • Heeft iedereen een duidelijk beeld van de belevingswereld van jullie klanten
  • Snappen alle deelnemers waarom ze soms met gefrustreerde klanten te maken krijgen  
  • Heb je veel voorbeelden van andere organisaties binnen en buiten jouw branche gezien 
  • Hebben jullie minstens 30 ideeën om de klantreis te verbeteren.
  • Hebben deelnemers ook beter inzicht in de werkwijze en processen van collega´s. 
  • Heb je inspiratie om aansprekende content te maken  

Dit zeggen eerdere deelnemers aan trainingen

Voorbeeldprogramma incompany workshop 

Tijdens de intake voorafgaand aan de workshop hebben we samen bepaald wat het doel van deze dag is.

09.00 uur | Start met koffie en iets lekkers
09.15 uur | Introductie in klantbeleving
09.45 uur | Klantprofiel opstellen
10.45 uur | De klantreis in kaart brengen
12.45 uur | Lunch
13.30 uur | Inzoomen op klantuitdagingen
14.45 uur | WOW-momenten & brainstormen
16:00 uur | Een korte trendupdate
16.15 uur | Vragen en afsluiting

Binnen een week na de training ontvang je een samenvatting van de klantreis, het persona én alle ideeën die uit de brainstorm zijn gekomen.

De investering voor een incompany customer journey training bedraagt 1397 euro. Daarvoor krijg je:

  • Een intake waarin we jullie vraagstuk helder krijgen en het doel voor de training gezamenlijk bepalen.
  • Een trainingsdag op maat die aansluit bij jullie doelen en wensen. Ligt de focus op marketing, dienstverlening, het behoud van klanten. Jullie bepalen het. 
  • Training voor 5 – 10 deelnemers.
  • Een eindverslag met hierin het klantprofiel, de klantreis én de ideeën die uit de training zijn gekomen.
  • Inzichten die je jarenlang keer op keer kunt gebruiken om de marketing, dienstverlening en klanttevredenheid te verbeteren. 

Wil je meer weten over de mogelijkheden van een incompany Customer Journey training?

5 + 14 =

Hoi. Ik ben Daniëlle.

 

Ik begeleid je bij jullie ontdekkingstocht in de wereld van de  klant.

Tijdens de training gaan we in op de theorie, maar maken we vooral ook veel tijd vrij om aan de slag te gaan met de klantreis voor jouw bedrijf. Zo gaan jullie aan het eind van de dag naar huis met heel veel inspiratie én ideeën die je meteen kunt gaan toepassen in de praktijk.

Ben je benieuwd of de training iets voor jou is? Ik denk graag vrijblijvend met je mee. Laat dan hieronder een berichtje achter en ik bel je terug. 

Wil je meer weten over de mogelijkheden van een incompany Customer Journey training?

1 + 5 =