fbpx

KERNWAARDEN TRAJECT

Benieuwd hoe dit traject je gaat helpen om die goede basis te leggen voor je organisatie?

KERNWAARDEN TRAJECT

Benieuwd hoe dit traject je gaat helpen om die goede basis te leggen voor je organisatie?

HET TRAJECT

Tijdens dit traject gaan jullie onder mijn begeleiding een aantal stappen zetten en een stevig fundament leggen voor jouw organisatie. Ik begeleid jullie stap voor stap op weg naar breed gedragen kernwaarden waar jullie medewerkers zich in herkennen én jullie klanten blij van worden. 

Na dit traject heb jij:

&    Helderheid. Je kent de kernwaarden van je organisatie en weet hoe je ze toepast. 
&    Focus. Je weet wat bij jou & bij je klant past en vertaalt dit naar een eenduidige boodschap. 
&    Inspiratie. Je hebt tientallen ideeën voor content die allemaal past bij jou en je klanten. 
&    Een uitgebreid document waarin je alles keer-op-keer terug kunt lezen.

STAP 1: Kernwaardensessie

Je kernwaarden zijn het kompas voor je bedrijf. Ze geven je richting en zorgen voor focus. 

Onder mijn leiding gaat een aantal medewerkers van de organisatie aan de slag met de kernwaarden van het bedrijf. Wat past écht bij jullie en wat minder? Waar vinden we elkaar en waar zien we verschillen. Maar ook, hoe vertalen we deze kernwaarden naar een belofte voor jullie klanten.

STAP 2: Klanttest

In een aantal korte gesprekken met klanten toetsen we de uitkomsten van de kernwaarden. Is dit ook hoe klanten jullie organisatie nu zien? Of beter nog, is dit hoe ze jullie organisatie zouden willen zien? Of beter nog, zouden willen zien?

Na deze test stellen we de definitieve kernwaarden en een klantbelofte op. Dit wordt allemaal voor jullie vastgelegd, zodat je hier later altijd op terug kunt vallen.

STAP 3: Uitrol intern

Kernwaarden zijn waardeloos als ze niet intern worden gedragen. Daarom besteden we uitgebreid tijd en aandacht aan de interne lancering van de nieuwe kernwaarden. Als we stap 1 & 2 goed hebben uitgevoerd, zal een groot deel van de collega’s zich al in deze kernwaarden kunnen vinden. Het zit als het ware al in het DNA van de organisatie én van de medewerkers.

Toch is het belangrijk om intern veel aandacht te besteden aan de nieuwe waarden én dit te vertalen naar de dagelijkse praktijk voor iedereen. Ik stel een plan op voor de interne lancering. 

STAP 4: Vertalen

Wat betekenen deze kernwaarden en de klantbelofte voor jouw organisatie? Past de huidige branding hier nog bij? En hoe vertaalt zich dit naar bijvoorbeeld jullie website, brochures en  social media? Komen jullie kernwaarden hier herkenbaar terug? En wat voor kapstok biedt dit voor het verhaal van je organisatie en dus bijvoorbeeld ook voor je advertorials, blogs en video’s?  

Indien gewenst schakel ik specialisten uit mijn netwerk in om te zorgen voor een kloppend geheel.

INTERESSE?

 

Tijdens het hele traject begeleid ik jullie organisatie bij het in kaart brengen van het DNA dat eigenlijk al in de organisatie zit. Ik stel vragen, analyseer en samen komen we tot de kern.

Alles wat we doen wordt vastgelegd in het kernwaardendocument, het nieuwe fundament van de organisatie.

De investering voor de basis van jouw organisatie bedraagt 3500 euro.

geDAAN voor zakelijke dienstverleners

Jeroen, Corvus Infra

Jeroen, Corvus Infra

“Bij de opstart van Corvus Infra hebben we Danielle gevraagd ons te begeleiden bij het leggen van een stevig fundament. Onder haar begeleiding zijn we samen aan de slag gegaan met onze kernwaarden en klantbelofte. Dit is uiteindelijk de basis geworden van onze branding, content en alle uitingen die wij doen.”

Dit zeggen andere zakelijke dienstverleners over mij

Michiel, Omop.nl

Michiel, Omop.nl

“In 2018 hebben we omop.nl overgenomen. Onder begeleiding van Danielle zijn we aan de slag gegaan met onze kernwaarden en hebben we gebruikers geïnterviewd. Nu hebben we een nieuwe branding én een product dat beter aansluit op de klantwensen. Daarmee hebben we al een aantal grote, nieuwe klanten gekregen.”